tirsdag 29. oktober 2019

Kjøttboller i ovn

Lagret fra millasmat. Spanske kjøttboller i spicy tomatsaus passer til både glutenfri pasta. Ikke minst er disse utmerket på et magevennlig tapasbord ! Mer informasjon.


Opprinnelig ble denne jobben gjort for potetmel.

Sammen med kjøttbollene har jeg tatt med oppskrifter på en enkel. Når det skal serveres tapas er det mange retter å velge mellom. Allikevel er det lett å få hjerneteppe når det.


Verdens enkleste gryterett - ha alt i en gryte, kok det opp, sett det i ovnen og kom tilbake. Denne oppskriften har. Matblogger Nussara avslører sine beste tips og triks for saftige og luftige kjøttboller til tapasbordet.


VERDENS BESTE KJØTTBOLLER - Mat På Bordet matpaabordet. Ja, jeg må kalle disse verdens beste kjøttboller for det var det de ble kalt her hjemme når de.

Jeg kan tine de og server de som tapas – gjerne med en spicy saus som de kan dyppes i. En litt hot vri på hjemmelagde kjøttboller, men med en deilig søt glace utenpå. Enkle og lettvinte oppskrifter for alle. Antall porsjoner. Hvem kan vel motstå hjemmetrillede kjøttboller servert med spagetti og en herlig pastasaus?


Disse kjøttbollene er saftige og smakfulle av lune krydder, friske urter og bacon. Garantert en suksess på koldtbordet, til tapas eller som egen middag med båtpoteter og aioli…. Sunn, smakfull og enkel matlaging 3. Smakfull tomatsaus med gode krydder.


Kilde: Bergens Tidende. Foto: Gidske Stark. Kjøttboller i tomatsaus pynta med pasmesan og basilikum. Serverer du retten.


Med disse tre «hemmelige» ingrediensene får du perfekte kjøttboller som er saftige. Tapas og småretter.


Hjemmelagde kjøttboller smaker mye bedre enn ferdigkjøpte, og kan brukes til mye – til tapas, i tomatsuppe og pastaretter.

Jeg steker kjøttbollene på brett i. Jeg bare elsker denne “nye” måten å steke kjøttboller på! Eller ny og ny. Det å slippe å stå og trille og steke. Jeg har blitt spurt om å legge ut oppskriften på tapas - kjøttbollene mine så.


Takk for at du legger ut enkle oppskrifter som hvem som helst kan klare. Inget tapasbord uten spanske kjøttboller i tomatsaus. Prøv denne enkle oppskriften og festbordet er snart klart. Oppskriften er med hot tomatsaus.


Steker du kjøttbollene i panne blir prosessen omtrent som med pølser. Medium varme til de er ferdig stekt. Det enkleste er derimot å steke de på et brett i ovnen. Disse bollene ble til under et tapaskurs jeg holdt.


De er skikkelig typiske til tapas, egentlig, og smaker kanskje aller best bare med en enkel.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.