fredag 21. februar 2020

Kjøttboller i tacosaus

Oppskrift med hot tomatsaus - Hverdagsmat. More information. Find this Pin and more on. Lagret fra millasmat. Oppdag ideer om Tapas Party. Den spanske tapasfavoritten passer utmerket som hovedmåltid også! Spicy, små kjøttboller med herlig tomatsalsa. Buen Provecho! Velg antall personer. Jeg har blitt spurt om å legge ut oppskriften på tapas - kjøttbollene mine så her kommer den. Som vanlig lager jeg alt "på slump" så prøv deg.


Kjøttboller i tacosaus

Spanske kjøttboller er ett must på Tapas bordet. Inget tapasbord uten spanske kjøttboller i tomatsaus.


Kjøttboller i tacosaus

Med disse tre «hemmelige» ingrediensene får du perfekte kjøttboller som er saftige og luftige! Hjemmelagde kjøttboller smaker mye bedre enn ferdigkjøpte, og kan brukes til mye – til tapas, i tomatsuppe og pastaretter.


Kjøttboller i tacosaus

Jeg steker kjøttbollene på. Saltbakte poteter. Foccacia med alioli. Hvitløksmarinerte scampi. BBQ kyllingklubber. Smakfull tomatsaus med gode krydder. Kilde: Bergens Tidende. Foto: Gidske Stark. WGYXa:focus. KymMLe:active. I tillegg er det også veldig gode som. I denne varianten har jeg blandet inn finhakket chorizo i. Små spicy kjøttboller passer perfekt til tapasbordet, i tomatsaus med pasta eller til potetmos. Disse kjøttbollene passer godt sammen med de.


Det er tapasklassikeren over noen, så vel i Norge som i Spania. Albóndigas, eller spanske kjøttboller. Men både kjøttbollene og sausen må krydres riktig for å. Albondigas spanske kjøttboller. De er kule, gode og enkle å lage.


Tilsett spanske kjøttboller tapas og pepper og kna godt til du har en fin konsistes på farsen. Ikke minst er disse utmerket på et magevennlig tapasbord ! En drink som er.


For noen år siden bodde jeg i Andalucia i Spania, midt i det området som kalles tapas - og sherryområdet. Da fikk jeg virkelig smaken på den spanske tapasen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.