fredag 26. juni 2020

Patentstrikk

Her er link til ei side som jeg synes forklarer godt den andre metoden å strikke patent på, også kjent. Jakke i patentstrikk (ikke se deg blind på de grufulle fargene. ). De er mest sannsynlig på engelsk, men det er lett å lære om du finner fram en. Dette er et kurs for både nybegynnere og viderekommende i patentstrikk, for. Eg likar både engelsk og norsk, og eg blir glad når eg høyrer gode norske ord for engelske lånord.


Det hender at vi klarer vi å finne verkeleg.

For å strikke lua må du kunne tofarget patentstrikk. Notasjonen er på norsk, med de engelske forkortelsene i parentes. Lueoppskriften stod først på trykk i boka. Her ser du hvordan strikke helpatent frem og tilbake på to pinner.


Lastet opp av topinner. Juni kl 14:Dansk engelsk patentordbog, ordbogen sendes via mail d. Instagram posts - Gramho. Strikkeoppskrift (Norsk eller engelsk ).

Lengde 1cm. Hip Wool, inkludert i kit. Designer: MintyFresh. Vintersett med stripete lue og votter, og skjerf i patentstrikk.


Tofarga patentstrikk, eller brioche, som det heter på engelsk, er en teknikk som skaper en tosidig struktur. Med enkle økninger og fellinger kan. May Er litt stolt av meg selv nå altså 🤣 Har lært meg to-farget patentstrikk, og første gang jeg har brukt en engelsk oppskrift ☺️ Kjempegøy å strikke. September Sweater strikkes ovenfra og ned i patentstrikk.


Først strikkes bakstykket, hvor det legges opp masker til nakken og strikkes frem og tilbake på pinnen. Icelandic SweatersJumper. I denne DROPS video viser vi hvordan man strikker patentvariant med masker rille mellom.


Dennepatenten ligner helpatent med. Knitting Patterns Free, Free Knitting. Lagret fra strikkeoppskrift. GARNMENGDE PUTE (A) Ca. While inspired by classic.


Tofarget patent, eller «Brioche» på engelsk, er en gøy teknikk som g. Spøtaduk i rettstrikk med patentstrikk til pynt midt på duken.

Engelsk, gift kvinne med hode- og hakelin ca. Sjølvsagt var oppskrifta på engelsk og det gjorde ikkje saken noko lettare for meg, men det lønner seg å ikkje gje opp :) Og her er resultatet. Ja, ikke vet jeg om dette ble patentstrikk eller ikke, men jeg likte det, så da.


Cosmicpluto, riktignok på engelsk. Ingen hemmelighet at jeg er veldig glad i patentstrikk. Mitt første bekjentskap med patentstrikk, men absolutt ikke det siste!


This knitting pattern is in English. Patentstrikket Halstørklæde, LUBLUE - Free pattern. First the back is worked back and forth while stitches are.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.